Digital marketing. Doar unul din cuvintele noi extravagante pe care il poti folosi la o intalnire in care sa pari destept sau stii cu adevarat ce inseamna?

Poate o intrebare mai buna ar fi: Ce este?

A prins popularitate pe la inceputul anilor 2000, dar marketingul digital este de foarte mult timp inventat.
Defapt undeva la 118 ani aproximativ. Atasat aveti o poza a primului digital marketer (comerciant digital) din istorie.
Guglielmo_Marconi_1901_wireless_signal
(Sursa Imagine: Wikipedia) Numele sau: Guglielmo Marconi. In 1896 a fost primul om care a demonstrat “transmiterea undelor wireless, public.”
Tipul asta a inventat radioul.

La scurt timp dupa mica lui demonstratie in Anglia, mai multe semnale au fost transmise peste mari si tari.

Desi dureaza inca 10 ani pana radioul ajunge la public, nu le-a luat foarte mult timp creatorilor sa realizeze ca pot folosi aceasta metoda pentru a face bani si a vinde lucruri cu ajutorul sau.
Au cumparat bilete la spectacol!
Astfel a fost nascut marketingul digital.
Presupun ca esti surprins. Nu am mentionat nimic de smartphone, aplicatii, publicitate in facebook sau bloguri.
Asta pentru ca digital marketing nu are nimic de a face cu internetul.

Definitie

Ca deobicei, Wikipedia face o treaba proasta in explicatia cuvantului Digital Marketing.

O definitie simpla pentru termenul de digital Marketing

Digital marketing este orice forma de publicitate care are la baza folosirea unui dispozitiv electronic.

De aceea si motivul pentru care este prezent de cateva decenii (pentru ca si electronice au fost) si de ce nu are neaparat legatura cu marketingul de continut, Google ads, social media sau retargeting.

Marketingul digital, poate fi aplicat atat online cat si offline.
Si, ambele variante conteaza intr-un tot la o strategie completa de marketing digital.

De ce conteaza marketingul digital?

Va mai amintiti de panourile publicitare?
Acele reclame mari aplicate pe un panou in mijlocul campului in afara orasului sau chiar prin tot orasul pe marginea drumului?
Eu mi le amintesc.
Cand eram mic copil parintii mei nu au avut masina personala si foloseam autobuzul. Cand calatoream cu autobuzul spre oras, le citeam mereu pentru a trece timpul, dar niciodata nu le-am dat importanta.
Desi in 2020 majoritatea inca folosesc panourile stradale ca strategie de marketing.
Din pacate au murit, sau din fericire!
De ce zic asta, pentru ca in ultimii ani, producatorii de masini au inventat tot felul de gadgeturi si tehnologii avansate pentru masinile noastre incat atentia noastra nu se mai directioneaza pe ce se intampla in afara masini cat se atentioneaza pe ce se intampla inauntrul masini. Nici macar un pasager nu isi va mai petrece timpul sa se uite pe geam.
Te provoc data viitoare cand conduci un prieten acasa, sa te uiti catre scaunul pasagerului sa vezi ce face. Iti garantez ca va fi cu capu in telefon.
Ce naiba, intr-o lume in care peste 9% din soferi sunt pe telefon, fie vorbesc la el sau scriu mesaje, la orice ora din zi, cum ne putem gandi ca panourile publicitare au un viitor?

Prezentare generala

Cei doi piloni principali ai marketingului digital sunt online marketing si offline marketing. Acestea fiind spuse, voi mentiona aici cele 7 categorii principale ale marketingului online, dar voi crea un continut separat pentru el mai tarziu.
Cele 7 categorii principale ale marketingului online sunt:
1.Search engine optimization (SEO)
2.Search engine marketing (SEM)
3.Content marketing
4.Social Media Marketing (SMM)
5.Pay-per-click advertising (PPC)
6.Affiliate marketing
7.Email marketing

Iar mai jos avem cele 4 categorii principale ale marketingului digital offline.

In prima categorie am putea o numi ca strategie imbunatatita de marketing offline, pentru ca desi este o strategie complet offline, se foloseste de dispozitive electronice. Un exemplu ar fi un restaurant in care intra sa mananci, insa iti poti comanda singur mancarea de pe o tableta.

Urmatoarea este radio marketing. Data viitoare cand auzi un doctor super entuziasmat de fisuri anale, multumeste-i domnului Marconi.

Bineinteles ca nu putem uita de marketingul la televizor, aceasta forma de promovare este prezenta de mai bine de jumatate de secol (din 1953 si color in toata lumea – Da a fost o perioada inainte de televizoarele color).

Si nu in ultimul rand, phone marketing(publicitate prin telefon), cea mai mare forma de publicitate offline si cu o crestere rapida, deasemenea cu o multime de rateuri si esecuri.

Concluzie

Asta e informatia mea pentru marketingul digital. Dupa cum puteti vedea, internetul nu este, de departe, singurul loc prin care marketingul poate avea succes chiar si astazi.

Desigur, nimeni nu isi poate permite sa rateze oportunitatile de pe web si, in cele din urma, fiecare comerciant va trebui sa stapaneasca marketingul online.
Dar, folosirea catorva dintre aceste tactici de marketing offline va poate ajuta sa nu puneti toate ouale intr-un singur cos si sa va diversificati indrumarea dincolo de social media, marketingul de continut si alte metode asemanatoare.
Vrei sa folosesti oricare din aceste tactici in afacerea ta? Am ratat ceva? Scrie in comentarii orice gand ai despre articol.